fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Aneta se Štěpánem nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
30 31
Maturita: registrace na výsledkový portál a přihlašování ke zkoušce MATEMATIKA+
1
Měsíční plán akcí: únor 2018
2 3 4
5 6
Ekonomická olympiáda 2017/18
7 8
Tematické okruhy k maturitě ve šk.r. 2017/18
Okresní kolo Konverzační soutěže v NEJ kat. III.A (aktualizováno)
9 10 11
12 13 14
Okresní kola Konverzační soutěže v ANJ - dvakrát třetí místo
15
Okresní kola Konverzační soutěže v ANJ - dvakrát třetí místo
16
Pozvánka na Den otevřených dveří 16. února 2018
Den otevřených dveří
17 18
19 20
Okresní kolo Zeměpisné olympiády
21 22 23
Školní kolo hry JA TITAN - přihlášky
Krajské kolo konverzační soutěže v ruském jazyce bylo pro nás úspěšné
24 25
26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2018
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.