fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: duben 2019
2
Krajské kolo Matematické olympiády kat. B
Ilona je úspěšnou řešitelkou MO kat. B
3
Fotogalerie: Praktická maturita z chemie
Zájezd do Anglie
4
Zájezd do Anglie
5
Zájezd do Anglie
6
Zájezd do Anglie
7
Zájezd do Anglie
8
Zájezd do Anglie
9
Tisková zpráva: Štěpánka Slámová opět nejlepší v kraji
10
Termíny maturitní zkoušky JARO 2019
Jednotné zkušební schéma maturitních písemek
Maturitní zpravodaj č. 50/2019 - český jazyk
Fotogalerie: OK Odznaku všestrannosti
Dubnové písemné maturitní práce společné části MZ
MN: Tereza Mužíková postoupila do krajského kola
11
Přihlášky k maturitě v sextě (2013-2019)
Maturitní zpravodaj č. 48/2019 - cizí jazyky
Dubnové písemné maturitní práce společné části MZ
12
Dadaismus a hodiny výtvarné výchovy
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
KK soutěže v programování
23 24 25
Branný závod
26
Fotogalerie: Poslední zvonění
Krajské kolo soutěže v programování
27 28
29
Tisková zpráva: Sekundáni vyrazili do Prahy za kulturou a poznáním
30
Pořadí přijatých uchazečů do 4G
Pořadí přijatých uchazečů do 6G
1
Měsíční plán akcí: květen
2
Maturitní zpravodaj č. 49/2019 - matematika
3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Jednoduché úročení > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_07

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 9.12.2013


JEDNODUCHÉ ÚROČENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Úrok, úroková míra, typy úročení, doba splatnosti

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou úročení. Žák rozliší jednoduché a složené úročení. Žák vypočítá zvýšenou jistinu o úrok při jednoduchém úročení. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě, při němž dosahuje hodnoty do vestavěného kalkulátoru.. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.