fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29
Výsledky 1. kola přijímacího řízení do 4G a 6G
30 1
Měsíční plán akcí: květen 2022
Tisková zpráva: Vítězka je z Milevského gymnázia
2
Datum vyhlášení výsledků přijímacího řízení
3
V soutěži Finanční gramotnost se nám dařilo
4 5 6 7 8
9
Nejlepší JA Titan tým ČR
Talent Akademie 2022
10
Talent Akademie 2022
11
Talent Akademie 2022
Kytičkový den
12 13
No Backpack Day
14 15
16
Fotogalerie: Maturity 2022 - den první
17
Fotogalerie: Maturity 2022 - den druhý
18
Fotogalerie: Maturity 2022 - den třetí
19
Fotogalerie: Maturity 2022 - den čtvrtý
20
Beseda o makroekonomickém vývoji ČR
21 22
23 24 25 26
Fotogalerie: Maturitní večírek sexta (2016-2022)
27 28 29
30 31 1
Stretech 2022
Měsíční plán akcí: červen 2022
StreTech 2022 se nám vydařil
Vyvěšení plakátu na maturák na vstup školy
1.6. Den dětí
2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Tržní mechanismus > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_08

Ověření ve výuce: Třída ... Datum: ...


Tržní mechanismus

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: Poptávka, nabídka, tržní mechanismus

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmy nabídka, poptávka a tržní mechanismus. Žák si se ve stručnosti seznámí s těmito pojmy. Pro lepší pochopení problematiky je zahrnut animovaný graf nabídky a poptávky použitý se souhlasem o.p.s. Terra klub.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. První aktivitou je spustitelný program. Žák přiřazuje jednotlivé popisky ke grafu poptávky, nabídky a bodu tržní rovnováhy. Ve druhé aktivitě si ověří zvládnutí látky v testu s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka. Materiál lze využít i ve společenskovědním semináři k přípravě k maturitní zkoušce z občanského a společenskovědního základu.