fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29
Výsledky 1. kola přijímacího řízení do 4G a 6G
30 1
Měsíční plán akcí: květen 2022
Tisková zpráva: Vítězka je z Milevského gymnázia
2
Datum vyhlášení výsledků přijímacího řízení
3
V soutěži Finanční gramotnost se nám dařilo
4 5 6 7 8
9
Nejlepší JA Titan tým ČR
Talent Akademie 2022
10
Talent Akademie 2022
11
Talent Akademie 2022
Kytičkový den
12 13
No Backpack Day
14 15
16
Fotogalerie: Maturity 2022 - den první
17
Fotogalerie: Maturity 2022 - den druhý
18
Fotogalerie: Maturity 2022 - den třetí
19
Fotogalerie: Maturity 2022 - den čtvrtý
20
Beseda o makroekonomickém vývoji ČR
21 22
23 24 25 26
Fotogalerie: Maturitní večírek sexta (2016-2022)
27 28 29
30 31 1
Stretech 2022
Měsíční plán akcí: červen 2022
StreTech 2022 se nám vydařil
Vyvěšení plakátu na maturák na vstup školy
1.6. Den dětí
2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristiky polohy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_03

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 13.9.2013


CHARAKTERISTIKY POLOHY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - aritmetický prostý i vážený, geometrický, harmonický, Excel - statistické funkce

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami polohy (středními hodnotami). Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodně charakteristiky polohy. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.