fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
27
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
28
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
29
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
30
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
31
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
1
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
Měsíční plán akcí: leden 2023
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
Přijímací zkoušky nanečisto
OK Dějepisné olympiády bylo pro naše žáky úspěšné (doplněno)
19 20 21
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (1)
22
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (1)
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (2)
23
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (2)
24
Krajské kolo Ekonomické olympiády
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (2)
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
25
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
26
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
27
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
28
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
29
30 31
Vyhlášení kritérií přijímacího řízení
1
Měsíční plán akcí: únor 2023
2 3 4
Badatelem v Orientu
5
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Monetární politika > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_20

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 25.2.2014


MONETÁRNÍ POLITIKA

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: monetární politika, nástroje monetární politiky, lombardní, diskontní a repo sazba

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem monetární polikta. Žák srovnává podstatu a působení fiskální a monetární politiky.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. V první aktivitě se seznamuje s podstatou lombardní, diskontní a repo sazby na webu ČNB. Zjišťuje aktuální výši těchto sazeb a srovnává je v historickém vývoje. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Žák získá vyhodnocení odpovědí, test lze spouštět opakované (nové spuštění - stisk F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.