fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
27
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
28
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
29
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
30
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
31
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
1
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
Měsíční plán akcí: leden 2023
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
Přijímací zkoušky nanečisto
OK Dějepisné olympiády bylo pro naše žáky úspěšné (doplněno)
19 20 21
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (1)
22
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (1)
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (2)
23
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (2)
24
Krajské kolo Ekonomické olympiády
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské ze 3.A (2)
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
25
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
26
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
27
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
28
Lyžařský kurz z pohledu Kateřiny Kdolské z 3.A (3)
29
30 31
Vyhlášení kritérií přijímacího řízení
1
Měsíční plán akcí: únor 2023
2 3 4
Badatelem v Orientu
5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Splácení úvěru > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_12

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 13.12.2013


SPLÁCENÍ ÚVĚRU

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: umořovatel, anuita, úmor, anuitní a neanuitní splácení

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou splácení úvěru.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a šest řešených příkladů, které žák vypočítá pomocí úvěrové kalkulačky ze serveru Finance.cz. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen na typ úlohy, na reálnost popisované situace. Žák posuzuje zda určitá půjčka není v rozporu s dobrými mravy. Výnos z půjčky poměřuje s očekávanou mírou inflace.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.